Een rustig dagje tussendoor

21 juni 2013 - Campbell River, Canada

Pfffffff…...het is bijna 9 uur als we wakker worden. En gisteravond al even na 10 uur gaan slapen. We hadden het zeker even nodig. Maar best even lekker. Na een rustig ontbijtje, douchen, koffie drinken, even naar de receptie van de campground, waar een gratis PC met internet vrij ter beschikking staat. Even checken hoe de campgrounds in en rond Tofino er uit zien. Op de websites maken we een volgorde van voorkeur en in tegenstelling tot andere berichten, lijken we nog niet te hoeven reserveren. De schoolvakanties beginnen hier pas als wij alweer naar huis gevlogen zijn, aldus de mevrouw van de receptie.

Rond half 1 vertrekken we lopend van de campground om een stukje omgeving te zien. Het weer wordt steeds beter en de temperatuur is aangenaam. We lopen via een pad dat meeloopt met de kust van het water van de brede Johnston Strait. Elke keer kijken we even over het water uit in de hoop ergens een fontein van een spuitende walvis te zien. Maar helaas. We zien wel een aantal reigers en een hele mooie, super fanatieke vogel, waarschijnlijk een Specht. Het is dan alleen wel een heel andere soort Woodpecker, want deze heeft een knalrode kop. Hij of zij liet ons behoorlijk dichtbij komen, zodat er de nodige foto's en film gemaakt konden worden.

Na zo'n 7 kwartier zijn we terug op de campground. Lang verhaal kort; koffie, broodje, aan het water gezeten, boodschappen gedaan, gelezen, gegeten, afgewassen en nu weer lezen en schrijven. En morgen op naar Tofino. Dat belooft weer een mooie rit te worden. Hopelijk werkt het weer ook mee!

Marc