Na regen komt.........

26 juni 2013 - Victoria, Canada

Vanmorgen toen ik terug kwam van het douchen kwamen mijn ogen in contact met een ander levend wezen. Aan de andere kant van het water liep een hert te grazen en te drinken. Enkele meters verderop zwom weer een van de zeehonden en verder hoorden we vele vogels fluiten. Prachtig! Wat me dan enorm stoort is dat we de afgelopen nacht buren hadden die zich 's morgens van niemand iets aantrekken en zich al het lawaai dat maar mogelijk is permitteren. Auto vooruit en uit. Starten, auto weer achteruit en stop. En zo nog 5x heen en weer. Schreeuwen naar elkaar, gooien en smijten met deuren, etc. etc. 'Respecteer elkaars rust eens", denk ik dan. Gelukkig zijn ze weg.

We hebben vanmorgen lekker rustig aan gedaan en besloten om een stukje van de omgeving te gaan zien. We zijn eerst naar East Sooke gereden. Daar is een Provincial Park met verschillende stranden erbij. We komen bij het strand van Beecher Bay en zien.....een paar duizend schoolkinderen! Nee, zonder gein, er stonden twee schoolbussen en een partij auto's, maar op de stranden was geen rustig plekje te vinden. Daar waar wij dachten of hoopten vanaf het strand walvissen te spotten (volgens boekjes zou dat mogelijk zijn), spotten we nu vooral spelende, plezier makende en rondrennende kinderen met hun begeleiders. Dat is wild op zich, maar niet het wild waarvoor we komen.

Op dat moment is het weer heerlijk en we besluiten naar de andere kant van het park te rijden met de hoop op meer succes. Helaas, veel private roads, wegen hoog boven de zee en andere beperkingen. We besluiten richting het stadje Sooke te rijden. Daar via een hele mooie weg en langs hele mooie huizen aangekomen, valt de regen met containers vol uit de lucht. We besluiten om door te rijden naar Jordan River om ons succes daar aan het strand te beproeven, maar ook daar is weinig op zee te zien behalve water en een aantal schepen heel in de verte. Bovendien giet het nog steeds en we maken rechtsomkeert.

Terug via Sooke om nog even de laatste boodschappen in te slaan en dan weer naar de campground in Pedder Bay. Het regent nog steeds, maar even later wordt het droog en knapt het weer zelfs helemaal op. We kunnen zelfs nog even in de zon zitten, althans, dat was het plan. Ik blijk vanmorgen de deksel van de Nescafé niet goed op de pot te hebben gedaan en nu is tijdens onze rit de koffie deels uit de pot in het kastje terecht gekomen. Op de campground willen we koffie zetten, Marion doet het kastje open en er valt een portie Nescafé op de grond. Op zich niet zo erg, maar als de vloer nat is van de natte schoenen..... Eén grote pik-, plak- en smeerzooi. Dat wordt dus eerst poetsen. Marion doet het grootste deel al, voor ik er achter kom wat er aan de hand is. Dat spul is zo vast gaan zitten dat het een ware krachttoer is om het er af te krijgen. Gelukkig komen we er nu achter en niet vrijdagochtend als we de camper moeten inleveren.

Ik poets het laatste stuk en dan is er wel tijd voor koffie. Daarna gaan we een van onze favoriete dingen op deze campground doen; Kijken! En wat zien we? Een Zeeotter die een stukje staart van een zalm te pakken heeft en dat op een voor prachtig te filmen manier zit op te peuzelen op een rotsblok 'in de vijver in onze achtertuin'. Wat is het hier toch weer genieten!

Morgen rijden we naar Swartz Bay, de terminal waar de ferry naar Vancouver vertrekt. Om 13.00 uur varen we, om uiterlijk half 1 moeten we ons hebben gemeld. En dan door naar Burnaby Cariboo RV Resort voor onze laatste nacht in dit prachtige land.

Voorlopig de laatste, schat ik zo in.....

Marc