Een prachtig plekje net buiten de stad, Pedder Bay

25 juni 2013 - Victoria, Canada

Het heeft vannacht weer gehoosd, maar vanmorgen was het gelukkig weer droog. De temperatuur was aangenaam en we zijn rond 10 uur van campground Fort Victoria naar het ongeveer 25 kilometer verderop gelegen Pedder Bay RV Resort & Marina gereden.

De campground ligt vrij afgelegen, maar in de brochure leek hij mooi om onze laatste twee nachten op Vancouver Island door te brengen. Om dat te checken en meteen na te gaan zijn we er maar eerst heen gereden, om na alles geregeld te hebben andere dingen te gaan doen. Zoals Victoria in. Op Pedder Bay lopen we eerst een rondje over de campground. Bij aankomst zien we een hoop slik en slijk op plaatsen waar normaal gesproken water zou moeten zijn. Heel veel water, maar het is allemaal foetsie! Het ziet er troosteloos en onaantrekkelijk uit. De campground plaatsen zijn ruim, netjes, maar niet bijzonder. Tot we bij de plaatsen 35, 36 en 37 komen. Wauw! Enorme ruime plaatsen, verlaagd terras tot aan de rand, waar je meteen op water en haven uitkijkt. Plaats 36 is nog vrij en als we daar kunnen staan, dan blijven we. Het kan, en als we even later hebben ingecheckt en een bakkie koffie hebben gemaakt, wordt alles ineens mooi. De zon breekt door en wij kunnen heerlijk op 'ons' terras gaan zitten genieten. Dan maar wat later naar Victoria!

Als het dan enkele uren later toch weer wat gaat betrekken, eten we even een broodje en rijden even later naar de grote stad, Victoria, de hoofdstad van British Columbia. Een stad die het vooral moet hebben van de prachtige haven en directe omgeving. Hier is van alles te doen. Kleine watertaxi's, rondvaartboten, watervliegtuigen, jachten, whalewatchboten, het statige Empress Hotel, het geweldig mooie universiteitsgebouw met de hele tuin er voor en omheen, de open witte koetsjes, kunstenaars, venters, bedelaars en vooral heel veel toeristen. Hier kan je uren vermaken, mits het weer mee zit. En dat doet het! Op een gegeven moment is het zelfs weer onderste-helft-van-je-afritsbroek-afritstijd. IJsje op de vuist en langs het water genieten. Heerlijk! We gaan vanuit Victoria niet nog een whalewatchtour doen. Er is relatief weinig kans op het spotten van Orka's en juist die willen we zien. Misschien nog vanuit Sidney, maar dat bekijken we nog.

Terug op de campground drinken we eerst nog wat op het terras. Er staat nu enorm veel water en de omgeving is 1000% opgeknapt. Spiegelend water, reden voor mooie foto's. Even later duikt er een heel klein koppie op uit het water. Een Zeehond. Er blijken er drie te zitten. Een moeder en twee jongen. We krijgen er echter steeds maar maximaal twee tegelijk te zien, maar wij hebben onze eigen gratis Sealwatch gehad. Mooie foto's en film van leuke en aandoenlijke momenten.

Wat we morgen doen is nog onbekend. We zien wel. In ieder geval nog een nachtje Pedder Bay en hopelijk weer een flinke portie zon erbij.

Marc