Op naar Victoria!

24 juni 2013 - Victoria, Canada

Het baggerweer van gisteren hield vannacht aan en vanmorgen was het wakker worden met dezelfde regen. Marc en ik hebben het allebei warm gehad. Misschien nog een gevolg van de Hot Springs baden? Na het was- en ontbijtritueel alles rijklaar gemaakt. We gaan richting Victoria, maar mochten we het niet halen, geen man overboord, dan de volgende dag verder.

Het eerste stuk rijden we in de stromende regen. Heel jammer, want het zicht op de natuur om ons heen is bar slecht. We stoppen bij Radar Hill. Een outlook die op de oceaan uitkijkt, maar dat gedeeltelijk wordt ontnomen door hele grote naaldbomen, waardoor ook het Cold War Radarstation niet meer te zien is. Hier waren we vlug uitgekeken.

Bij Long Beach wilden we ook nog even stoppen. Dit is een geliefd strand voor surfers. Hoge golven zijn hier aanwezig. Toen wij er op kwamen was er 1 surfer actief en kwam er een gigantische bui opzetten, dus zijn we maar kort gebleven.

Van daaruit een stop gemaakt in Ucluelet. Dit is ook een klein stadje aan de rand van de Grote Oceaan. Hier hebben we even rond gelopen, koffie gehaald, boodschapjes gedaan en getankt. Ja, je moet je dollars toch weer kwijt he?

Bij de Qualicum River Falls hebben we een wandeling gemaakt naar zowel de Upper Falls als de Lower Falls. Weer een mooi schouwspel van het geweld van water.

In Coombs is de volgende stop, een Old Country Market. Een heel klein plaatsje waar de geiten op het dak lopen. Leuk om daar even wat kleine winkeltjes in te lopen en wat te snuffelen. Na een half uurtje rijden we verder.

Marc gaat voor Victoria. Op de eerste camping die we hadden uitgezocht, eentje aan de haven, was geen plek. Nou, achteraf helemaal niet erg. Zag er echt niet uit. Zo hutjemutje op elkaar en alleen maar asfalt. We rijden door naar een hele grote, Fort Victoria RV Park. Deze heeft maar liefst 250 plaatsen. We kunnen kiezen uit 6 plekken. Keus is gauw gemaakt, het wordt plek 92. Het valt me mee, deze camping. Morgen gaan we toch voor een veel kleinere kijken. Pedder Bay RV Resort. Deze heeft totaal 78 plekken. Om half 9 hebben we gegeten en lopen nog een rondje. En dan is er koffie!!…. en de pen leeg....

Marion