(to go back-)packen....

27 juni 2013 - Surrey, Canada

Eindelijk! Het is zover! We mogen vandaag alles gaan inpakken en schoonmaken om naar huis te kunnen gaan morgen. Als ik nu Pinokkio had geheten, was mijn neus door het tafelblad geschoten, want o, o, o, wat ben ik aan het jokken! We willen nog helemaal niet inpakken, niet schoonmaken en dit prachtige land verlaten. Er had nog best een weekje achteraan geplakt mogen worden, of 2, of 3, of 4, of...of...of....

Eigenlijk hebben we gisteren allebei al het gevoel gehad alsof dat onze laatste vakantiedag was. Het werd zo mooi besloten met de herten gisteravond en dan bij terugkomst bij de camper weer die prachtige spiegeling van de omgeving op het water....een plaatje!

Vandaag was echt zo'n praktische, zo'n functionele dag. Net als anders douchen, aankleden, ontbijten, camper klaar maken voor een rit, etc. Maar nu moesten we om half 1 bij de ferry zijn om Vancouver Island te verlaten, naar Cariboo RV Park te rijden in Surrey, een voorstadje van Vancouver en daar ter plekke de hele camper van binnen en buiten schoon te maken. Want dat moet voor het inleveren, anders krijgen we nog een hele vette verrekening. Binnenkant, minimaal 100 dollar, buitenkant, minimaal 75 dollar. Tja, daar kunnen en willen we liever andere dingen mee doen.

Eerst zijn we voorafgaand aan de ferry nog even in Sidney gestopt. Dat is een plaatsje vlak voor Swartz Bay, 10 minuten rijden van de pont. Afgelopen week waren we aan het dubben tussen de laatste twee nachten op de campground in Pedder Bay of in Sidney. De keuze is bekend en daar hebben we geen moment spijt van. Maar....in Sidney komen we in gesprek met een mevrouw die daar woont en werkt. Zoals hier heel gewoon is en waar we intussen aan gewend zijn, informeert deze dame hoe het met ons gaat, waar we vandaan komen, etc. Wanneer we vertellen dat we heel veel prachtige dieren hebben gezien, maar er één op ons wensenlijstje stond die we niet hebben mogen zien, vertelt ze dat ze een week geleden zelf een whalewatch heeft gedaan en geruime een groep van zo'n 10 Orka's heeft gevolgd. Wauw! Ondanks onze ervaringen zijn we toch een beetje jaloers. Wanneer mevrouw doorgaat met vertellen, horen we dat ze soms in deze tijd en de aankomende maanden aan zee op de kant gaan zitten en dat ze dan ook regelmatig Orka's voorbij heeft zien komen. De dieren in de groep van vorige week waren zelfs aan het springen en stunten. Hoezo, nog meer jaloers? Nou, het heeft gewoon deze keer niet zo moeten zijn.

Ook op de ferry blijven we uitkijken naar walvissen, dolfijnen, zeehonden, etc. Maar het blijft bij vogels en veel drijfhout.

Rond half 4 zijn we op de campground en om 5 uur is de buitenkant van de camper gewassen. Koffers zover mogelijk gepakt, gegeten en nog wat laatste dingen gedaan voor we nog wat van de avond gaan genieten.

Dit hoort er allemaal bij, maar het voelt een beetje alsof de vakantie al voor bij is..... Maar wel een prachtige!!!