Manning Park

4 juni 2013 - Manning Park, Canada

Vannacht ben ik verschillende keren wakker geweest. Het lijf zal wel moeten wennen aan het tijdsverschil. Vanmorgen om kwart voor acht ben ik opgestaan. Na het douche ritueel hebben we heerlijk in de zon ons ontbijt genuttigd. Eerst zijn de naar Hope gereden om brood, melk en wijn in te slaan. Dit laatste kan je hier alleen in de liqourstore kopen. Er wordt geen alcohol verkocht binnen de supermarkten. Als alles is opgeruimd gaan we rijden naar Manning Park. Een enorm groot park van zo'n 702 vierkante kilometer. Hiervan kiezen we een paar hoogtepunten om te zien.

Eerst een stop waar een haag van Rododendrons in bloei staat vanaf juni. We zien er wel een paar in bloei staan, maar van een bloeiende haag is nog weinig te zien. We zijn nog te vroeg. Van daaruit rijden we door naar het Manning Park Resort. Dit is het commerciële centrum van het park. De weg voert door het hele park en wordt omgeven door naaldbomen en bergen. Af en toe ligt er nog wat sneeuw opzij van de weg tussen de bomen. Bij het resort zetten we koffie en gaan dit lekker in de zon opdrinken. Rondom ons stikt het van de Marmotten. In kleine holen in de grond verschuilen ze zich, om vervolgens weer tevoorschijn te komen en brood uit je hand te eten.

Als wij en de Marmotten voldaan zijn, gaan we naar de Cascade Lookout. Dit is een hele klim die beslist de moeite waard is.  Wat een geweldig uitzicht op bergtoppen met sneeuw, beboste bergwanden tot in de vallei waar een prachtig meer te zien is. We laten ons samen fotograferen door een echtpaar uit Ontario en bewijzen hun dezelfde wederdienst. Dan dezelfde weg terug naar beneden. Na een poosje rijden we het park uit. Onderweg naar Penticton (ons einddoel voor vandaag) nog even een stop aan de rivier voor koffie. Daarna wordt het uitkijken naar een slaapstek. Dat willen we doen rond Penticton. De eerste die we gaan bekijken is Twin Lake Golf Course en RV Park. Dit is niet onze plek, dus gaan we verder om vervolgens bij Banbury Green RV en Camping Resort te belanden. Geweldig! Meteen goed! Een plek direct aan het Skaha Lake. Een heel groot meer met bergen aan de overkant. Wat een mooi stukje natuur weer. Marc zet gauw de stoeltjes lekker in de zon om daar heerlijk even te relaxen. Ik wil en zal een keer een vuurtje maken en dit lukt prima. We hebben geen rooster, dus vlees er op grillen? Helaas pindakaas! Dan maar gewoon in de pan. Lekker eten, met het meer aan je voeten.

Uit het meer komen op een gegeven moment eenden bij ons kijken. Als klap op de vuurpijl lopen er op een gegeven moment drie herten zo een meter of drie bij ons vandaan over de camping. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat er een beer met twee jonkies ons met een bezoek komt vereren. Er wordt gewaarschuwd om vooral geen etenswaren buiten of in de tent te laten liggen. Ik zou stiekem juist wat willen laten liggen om ze vooral wel te kunnen zien. Dan wel vanuit de camper met alles dicht.

We zijn nog maar een paar dagen hier en hebben al zoveel moois gezien. We worden er allebei zo blij, maar ook stil van. Carpe Diem! Zo is het maar net. Wat zal de dag ons morgen brengen??? Lees het vervolg.....

Marion