Camperen

3 juni 2013 - Hope, Canada

Maandag 3 juni zijn we allebei alweer vroeg wakker en ruim op tijd klaar om na het gebruikelijke tafereel van scheren, douchen en aankleden de volgende stap te zetten; ontbijten! Even verderop in Granville Island zit Blenz Coffee, een concurrent van Starbucks, maar wel een hele goeie! Latte Macchiato, cappuccino, croissantjes, bagels...…. We laten het ons weer goed smaken en zijn rond half 9 weer terug in het hotel. Koffers pakken, uitchecken, taxi bestellen en op naar Cruise Canada om ons verblijf op wielen voor de aankomende 3,5 week op te halen.

Rond half 10 zijn we er en dat is maar goed ook! De service haalt het niet zoals we die in Nieuw Zeeland hebben gekregen. Het lijkt meer lopende band werk. Men doet zijn of haar best om het allemaal ontspannen over te laten komen, maar we merken wel dat het allemaal snel, snel, snel gaat. Na de korte uitleg en check van de camper gaan we onze spullen op hun plaats leggen. Wat een zee van ruimte! Deze camper is vergeleken met de vorige een paleis op wielen. Zelfs toen we enkele uren later bij de Wallmart een grote vracht boodschappen hadden ingeslagen, bleven er nog steeds lege kastjes over. Deze C25 is ook voor 5 personen bewoonbaar, dus met ons beiden hebben we ruimte zat.

Het was eerst een klus om Vancouver uit te komen met alle stoplichten en het drukke verkeer. Eenmaal de stad uit richting Hope (ongeveer 1,5 uur rijden) is er veel minder verkeer en rijdt het relaxed. En wat te denken van de uitzichten? Moeder natuur heeft hier al flink haar best gedaan. Bossen, bergen, snel stromende rivieren, groene weiden, van alles...

In Hope stappen we eerst uit bij het Visitor Centre om te vragen waar we de door ons in een boekje gevonden campground kunnen vinden. Het is maar enkele minuten rijden naar Coquihalla Campground, een prachtige kleine camping aan de rivier de Coquihalla en onze plek ligt heerlijk in het bos. Een prachtige overnachtingsplek met onze RV. RV staat voor Rental Van, maar zou ook Royaal Vervoer kunnen betekenen. We hebben een bakkie gedaan, een rondje camping gelopen en daarna gegeten. Samen afwassen, koffie, schrijven, lezen, voorbereiden op de etappe van morgen...…… Heerlijk! Mijn vakantiegevoel begint al flink toe te nemen!