Vancouver Island, Up north!

19 juni 2013 - Port Mcneill, Canada

De weergoden zijn ons absoluut niet gunstig gezind. Het hoost af en toe. We hebben de wekker op 7 uur gezet, want we willen om half 9 gaan rijden. Als alles gedaan is wat gedaan moet worden, rijden we om kwart over 8 weg uit Whistler. We gaan rechtstreeks naar de ferry van Horseshoe Bay. Onderweg wordt het al snel droog. De weg is snel gereden en om half 11 staan we 118 dollar lichter op de ferry. We zijn boven op het dek te vinden. Er waait een stevige wind, maar het blijft droog. Onze hoop om ook maar enig zeezoogdier of ander soort wild te zien gaat ten onder. Water, water en nog eens water. Ja, we zijn zo verwend geraakt. Even pas op de plaats.

Na anderhalf uur rijden we er in Nanaimo weer af. We rijden door naar Campbell River. Hier zou onze stop zijn voor vandaag. We tanken weer vol, want we hebben besloten het anders te gaan doen. Het is hier trouwens aangenaam van temperatuur. Maar even terug naar onze verandering van koers; Marc had gelezen dat je ook een Whalewatching tour kan doen van 5 tot 8 uur vanaf Alert Bay. Dit lijkt ons wel wat en spontaan besluiten we door te rijden naar Port McNeill. Dat is nog zo'n 200 kilometer tjoekelen. Ja, je moet er wat voor over hebben toch? En heel veel gereden hadden we ook nog niet vandaag.

De weg er heen is makkelijk en snel te berijden. Veel te zien om er voor te stoppen is er niet en ook niet nodig te wensen. De weg zelf wordt vaak en veel omgeven door naaldbomen en/of rotsen. De bermen waren mooi en erg kleurrijk. Werkelijk van wit, paars, geel, oranje, rood tot rose en allemaal bloemen in het wild.

Na zo'n 2,5 uur komen we aan op de camping met de naam Alder Bay Resort. Dit is er eentje van waaruit veel gevist wordt. We hebben een plekje met uitzicht op Seaport Harvey. Deze gaat over in Johnston Strait. Hier komen de Orka's door onderweg naar Mexico en Alaska. We zijn hier echter te vroeg voor in het seizoen. En ook voor de tocht op het zeilschip van 5 tot 8 uur. Deze gaat pas in juli. Dat stond er niet bij in de informatie. Ja, dat was even flink balen dus. Maar we gaan zeker voor een andere, morgenvroeg om 9.00 uur vertrekken we voor 3,5 uur met een Whale watching tour vanuit Port McNeill.De kans op een Bultrug, een Purpoise, Minkwhale, zeehonden, zeeleeuwen en dolfijnen zijn zeker aanwezig. Laat de goden met ons zijn!

Op de camping zelf zien we ineens een arend en nog een en nog een en nog een... Het lijkt wel een gezinnetje. Paps, mams en de kids. Er zijn er namelijk twee een stukje kleiner. Marc zet ze op de foto. Dat is nog een hele klus. Net als hij het toestel goed heeft ingesteld zijn ze alweer gevlogen. Ik film ze en uiteindelijk heb ik er eentje in zijn vlucht gefilmd. Marc heeft met veel geduld een paar mooie plaatjes geschoten. Met de verrekijker konden we zien hoe eentje zijn prooi hoog in de boom zat op te peuzelen. De huishoudelijke taken zoals koken en wassen zijn ook gedaan. Koffie hebben we achter de kiezen. Nu een wijntje, een 7 Upje en lekker lezen.

Marion

Van reisblog naar fotoboek