Ons eerste stuk van de reis

1 juni 2013 - Vancouver, Canada

Gisteren zijn we op tijd vertrokken met Tim richting Schiphol. We waren ruim op tijd van tevoren aanwezig om te gaan inchecken. Dit was maar goed ook. Er stond al een rij wachtenden voor ons. Na ongeveer 35 minuten waren we aan de beurt. Geen problemen met de koffers, er had nog wat bij gekund. Zelfs de handbagage werd ook gecheckt.

Samen met Tim hebben we nog even wat gedronken en om vervolgens ieder onze eigen weg te volgen. Wij kopen nog wat bandjes voor de videocamera en drinken..... ja, je raadt het al, natuurlijk nog een bakkie koffie.

Vervolgens gaan we richting douane en daar zijn we snel doorheen. We boarden om 11.30 uur en hebben op rij 32 twee plaatsjes voor ons. Het vliegtuig zelf is een oud model. Dit valt wat tegen. Geen schermpjes in onze voorstoel, maar een TV scherm op afstand. Ik kan daar zelfs met bril weinig van zien. We lezen allebei regelmatig en kijken uit het raampje. Groenland en IJsland zijn goed te zien en ook een stuk van Canada.

In Calgary hebben we een tussenstop. Veel mensen gaan daar van boord. Wij moeten blijven zitten. Er wordt geteld hoeveel mensen er nog in het vliegtuig blijven om door te vliegen naar Vancouver. Na de tweede poging lukt het en mogen we wat rond lopen, maar wel in de plane blijven. Drie kwartier later vliegen we door, om rond 14.30 uur weer te landen. Bij de douane staat er een hele rij. Als we daar zijn wordt er nog wel gevraagd of we met vakantie zijn en hoe we deze gaan invullen. Controle?

De koffers hebben we snel. De taxi is zo gepiept, zodat we om half vier in ons hotel zijn. Best Western Plus, Downtown. De kamer is van alle gemakken voorzien. We zetten een bakkie troost met het koffiezetapparaat dat op de kamer staat. Daarna eerst lekker douchen. Marc pakt wat spullen uit de koffer die we nodig hebben. Dan ook even het thuisfront sms-en.

Helemaal fris en fruitig gaan we wandelend naar Granville Island. Dit is een schiereiland met een haven en veel winkeltjes. We lopen wat rond en gaan dan wat eten. Wat een prettige en vriendelijke mensen hier! Echt heel fijn om mee te maken. Als toetje nemen we een ijsje op de vuist. Het is heerlijk ijs. We zijn bommetje vol en lopen terug naar het hotel. Hier aangekomen gaan we lekker pitten. Het is 20.30 uur, maar we zijn al 23 uur op en we zijn heel moe. Welterusten en tot morgen.

Groetjes, Marion